2017 - november 2017
onsdag 29 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Julstämning i Malaga

Vi lämnar MarieRos och Aguadulce o åker till Malaga där vi stannar en natt innan vi tar flyget hem. I Malaga var det riktig julstämning, överallt var det julbelysning uppsatt och över den stora gågatan sitter ett ljud o ljusspel som föreställer en katedral. Vi promenerade runt i den ljumma kvällen och njöt av alla intryck. Sen satte vi oss ner på Cafè central där vi åt gott och skålade för att vi blivit .........

....Farmor Bonusfarfar och Faster

måndag 27 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Skärmflygare på väg att landa

Bakom hamnen o stranden ligger ett högt berg därifrån är det många som skärmflyger och nu när det knappt är några på stranden så landar de gärna där.

Vi åker o ser flamenco en kväll

Vilda västern, Fort Bravo

Söndaglunch på Por un beso i Aguadulce

lördag 25 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Äntligen bad......

När Moa flög från Sthlm var det snökaos, Arlanda express var avstängd och alla innerstadsbussar stod stilla. Men hon kom i alla fall med en av flygbussarna ut till Arlanda o flyget var i tid. Vi har hyrt bil o när Moa landat passade vi på att ta en sväng förbi IKEA för att köpa stearinljus o kaviar. Där fanns också många julsaker och vi kunde inte låta bli så nu är båten pyntad med glitter, ljusslinga o julgranskulor, det blev så fint. Sen åkte vi till Almunecar där vi träffade Antonio o åt middag ihop. Klockan hann o bli ganska mycket innan vi kom till Aguadulce och det blev en lång dag för Moa som sedan somnade ganska så fort.

Sen blev det en heldag på stranden.

torsdag 23 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Malaga
Segelfartyget Gunilla från Öckerö

Vi tar bussen från Aguadulce till Malaga för att hämta Moa som kommer med flyg från Sthlm. Innan det är dags att åka ut till flygplatsen hinner vi promenera runt i Malaga ett par timmar, när vi kommer ner till hamnen får vi syn på Segelfartyget Gunilla från Öckerö. Vi är välkomna ombord o får en guidad tur.

Vi fortsätter sen vidare till Mercado central där vi tar oss varsin cerveza o tapas supergott.

De röda julstjärnorna som pryder promenadstråken lyser fint i solens sken och all julbelysning är på plats.

onsdag 22 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Mia o Philip hälsar på

I söndags fick vi besök av Mia o Philip, det var kul att ses igen. Vi åt lunch på Por un beso i Aguadulce, det var både gott och trevligt.

söndag 19 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
En dag på stranden

Det är fortfarande varmt på dagarna även om kvällar o nätter är lite svalare. I vattnet är det 19 grader så det är riktigt skönt med ett dopp.

Öl o tapas smakade också gott efter badet.

fredag 17 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Ut på böljan

Nu har vi besök några dgr av Janne o Maria som bilat ner från Stockholm. En av dagarna tog vi en dagstur med MarieRos, det blev en riktigt härlig dag med lagom vind o fyllda segel.

tisdag 7 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Tillbaka i Aguadulce
Wilma leker i jollen

Det är nu två veckor sen vi kom tillbaka till Aguadulce. Wilma känner igen sig och rör sig nu mer på däck. Hon ligger gärna på fördäck o spanar in de andra katterna som promenerar förbi på kajen. Ibland hoppar hon också ner i jollen o gömmer sig under kapellet. Ännu så länge har hon inte hoppat iland.

Vi jobbar en hel del med båten, tar långa cykelturer o badar. Men för några dgr sedan blev det lite kyligare kalla nordvästliga vindar sveper in från Atlanten och vattentemperaturen har sjunkit till 18. På dagarna är det fortfarande varmt o det är skönt att sitta i solen men på nätterna sjunker temperaturen till 10-12 grader. Det är nu ganska precis ett år sedan vi kom hit och vill minnas att det nog var lite varmare då.

Här är 1 november helgdag och dan innan kunde man se många spöken i hamnen. På helgen var det sen en löpartävling med start o mål i hamnen. Vi nöjde oss med att vara åskådare.

Julskyltningen har också kommit igång.

fredag 3 november 2017 - Skrivet av Ove och Marie
Vi seglar österut.....

Innan vi lämnar Benalmádena får vi

besök av Kenny och Nicklas. Det var skoj. Kenny är en f d jobbarkompis till Ove på tillfälligt besök och Nicklas bor med sin familj i Fuengirola.

Sen skulle vi också lämna tillbaka hyrbilen och på vägen stannade vi i Torrox. Där befann sig Anna, Kia och Piro. Anna o Kia har varit med mig ut o seglat och det är nu drygt 7 år sedan Ove träffade oss i Bovallstrand. Det var kul o ses igen.