2018 - december 2018
måndag 31 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
GOTT NYTT ÅR

Nyårsafton firar vi i Aguadulce. Ove tar ett nyårsdopp och vi andra nöjer oss med att sitta på stranden då det bara är 16 grader i vattnet. Vi har haft bra väder sen vi kom tillbaka från Fuerteventura, strålande sol, inte mkt vind och mkt varmt på dagarna men ganska kyliga nätter.

Efter badet tar vi melon med serranoskinka och lite Cava, då vi sent på EM får skugga i sittbrunn sätter vi oss på kajen och får njuta lite till av den varma solen. Vi får sällskap av många katter och en hund som gärna låter sig bjudas på serranoskinka.

Senare äter vi en god middag ombord och vid tolvslaget går vi ut på piren, äter 12 vindruvor, skålar in det nya året och kollar in alla fyrverkerier runtomkring oss.

fredag 28 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
Costa Calma

Efter en vecka i Correlejo tar vi oss söderut på ön till Costa Calma. Här finns många fina bad och surfstränder. Vi hade ett par dgr med mulet väder det var fortfarande varmt men den rätta badkänslan ville inte infinna sig. Däremot var det många som passade på att surfa då det också blåste en hel del. Här ger sig Henning iväg.

Innanför strandremsan blev det en ganska stor vattensamling när tidvattnet kom där var det inte mer än 65 cm djupt och idealiskt för surfare.

Vi promenerade istället över och hade så småningom julklappsutdelning vid strandkanten.

måndag 24 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
GOD JUL
lördag 22 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
Fuerteventura Correlejo

Efter några dagar i Aguadulce tillsammans med Henning och Paul så flyger vi vidare till Fuerteventura. Angelica's mamma Mia kommer också med och Angelica som kommit till Fuerteventura dagen innan kommer och möter vid flygplatsen.

Här får vi njuta av sol och värme det är några grader varmare och mer jämnare temperatur dygnet runt till skillnad från Medelhavet där nätterna kan bli ganska så kyliga denna årstid.

Vi har härliga dagar i Corralejo på öns norra del. Det blir mkt sol ett och annat bad och f f a mkt lek på stranden. Efter några dagar kommer också Moa ner till Fuerteventura.

Men Wilma mår inte bra efter ngn dag blir hon riktigt risig. Som tur var finns det en veterinär i Correlejo där fick vi lämna Wilma några timmar så de kunde ta prover och efter det satte man in en ny behandling. Hit fick vi återvända varje dag och Wilma blev långsamt bättre så nu är hon riktigt pigg igen och både äter o dricker med god aptit. Det blir också ett återbesök innan vi flyger tillbaka till Malaga.

Efter en vecka i Correlejo åker vi till öns södra del till en ort som heter Costa Calma där vi stannar några dagar.

fredag 14 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
Härliga dagar i Aguadulce

Vi får besök av Henning och Paul några dgr. Det var skoj då det var ganska längesen vi träffades. På väg från flygplatsen stannar vi i Malaga och äter middag och innan vi åker vidare till Aguadulce hinner vi se lite av de fina ljud o ljusspelen på Calle Larios.

Vi får några fina dgr i Aguadulce o kan hänga på stranden. Vi firar också Pauls 1-årsdag i efterskott och kollar in katterna på piren.

tisdag 11 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
Pyntat och klart
onsdag 5 december 2018 - Skrivet av Ove och Marie
Malaga, Almeria o Granada

Vi får besök av Thomas & Agneta efter att vi hämtat dom på flygplatsen åkte vi in till Malaga och åt lunch på saluhallen där blev det öl och tapas gott gott.

Sedan åkte vi upp till paradoren och kollade på utsikten.

Efter det åkte vi till Aguadulche med middag på Porunbeso och flamenco på flamencoklubben i hamnen.

Vi åkte också till Almeria som ligger alldeles intill Aguadulce och sen blev det en heldag i Granada där vi besökte Allhambra och sedan tog en promenad i den gamla stadsdelen Albaicin